Skuldersmerter

Smerter og stivhet i skulderområdet er en av de vanligste årsakene til at pasienter oppsøker vår klinikk. Det kan være at man har falt og skadet seg; trent feil eller for hardt; overbelastet på jobb eller fritid – eller smerter og andre plager som bare har kommet av seg selv. Hva slags behandling som er mest passende avhenger i stor grad av hva som forårsaker problemet, og det er nettopp derfor vi ved Vollaklinikken har stort fokus på en grundig undersøkelse før man setter i gang behandling. Vi bruker ofte diagnostisk ultralyd som et tillegg i undersøkelsen og ved behov henviser vi direkte til røntgen, MR eller spesialist ved sykehus.

Grundig undersøkelse

Kun ved riktig diagnose kan riktig behandling iverksettes

Riktig behandling

Hvis vi ikke kan tilby den beste behandlingen hos oss så henviser vi deg videre til riktig instans

Trygghet

Alle våre terapeuter er statsautorisert helsepersonell og derav en del av det offentlige helsevesenet

Kvalitet

Våre ansatte er forpliktet til kontinuerlig etterutdanning for å sørge for at vi til enhver tid tilbyr oppdatert og kunnskapsbasert undersøkelse og behandling

Hvorfor velge oss

Hos oss på Vollaklinikken møter du ærlige terapeuter som du kan stole på. Vi bruker god tid, lytter til deg som pasient, undersøker grundig og forklarer hvorfor vi gjør det vi gjør. Vi har stort fokus på å holde oss oppdatert og vi kan derfor tilby tjenester av beste kvalitet. Hvis vi tror at du kan få bedre behandling et annet sted så henviser vi deg videre direkte. Vi kan henvise til røntgen/MR/CT, legespesialist ved sykehus og sykemelde opp til 12 uker ved behov.

Hva sier pasientene våre

Etter å ha gått med smerter i skulderen i 3-4 mnd ble jeg anbefalt av en venninne å forsøke Vollaklinikken. En ultralydsundersøkelse viste at det var kalk i sene som ga problemer. Jeg fikk etterhvert trykkbølgebehandling og en periode med øvelser som gjorde susen. Jeg kan fortsatt kjenne ubehag i skulderen i ny og ne, men en helt annen verden!
Anne-Kristin, Kontormedarbeider

Les mer om ulike årsaker til skuldersmerter

Senebetennelse (tendinopati)

Slimposebetennelse (bursitt)